Jesteś tutaj

Lidl na czele rankingu marek w telewizji

W 2018 r. najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Pomimo wyraźnego wzrostu zanotowanego przez lidera, czołówka w rankingu najaktywniejszych marek w telewizji 2018 r. pozostaje bez zmian w stosunku do 2017. Największy konkurent lidera – Biedronka, z 1% spadkiem liczby GRP, uplasowała się na 5. pozycji.

Do grona dziesięciu najbardziej aktywnych marek w telewizji dołączyły dwie, nieobecne w zestawieniu z 2017. Ibuprom – w ubiegłym roku dopiero na pozycji 13. – zwiększył swoją aktywność o 30% i znalazł się na miejscu 7. z liczbą 28 112 GRP. Marka Rossmann wskoczyła do grona TOP10, mimo że zanotowała spadek o 7% wygenerowanych punktów ratingowych. Wynika to z faktu, że zwiększyła się różnica między 1. a 10. miejscem i mniejsza liczba GRP nie wykluczyła zdobycia miejsca w czołówce.

W obecnym zestawieniu TOP10 zabrakło Tesco, które jednak nadal plasuje się blisko czołówki. Druga z marek, która wypadła z zestawienia – Neonet z wynikiem 14 953 GRP, co sprawiło, że z miejsca 10. w 2017 r. przesunęła się daleko poza czołową dziesiątkę.

Mimo że ranking otwiera przedstawiciel sektora handlowego, większość udziału stanowią marki telekomunikacyjne (44%). Na 2. miejscu znalazł się handel (42%), na 3. farmacja (7%), a na pozycji 4. - FMCG (6%), reprezentowane przez markę Winiary.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dnia 7 marca przy ul. Czerwone Maki 33 otwarty zostanie dziewiętnasty sklep sieci Lidl Polska w Krakowie. Z okazji otwarcia na klientów czekać będzie specjalna oferta produktów w promocyjnych cenach. Nowy sklep ma powierzchnię sali sprzedaży wynoszącą ponad 1400 mkw. W obiekcie zostało zatrudnionych 26 osób.

Głównym zadaniem sprzedawców jest uzyskanie większej lojalności i jeszcze głębszego zaangażowania klientów – takie wnioski formułują w raporcie specjaliści z firmy doradczej Deloitte. Wśród branż sektora FMCG w pierwszej dziesiątce największych detalistów znalazł się właściciel dyskontów Lidl i supermarketów Kaufland a także sieci handlowe: Carrefour, Aldi i Tesco. Firma Jeronimo Martins uplasowała się na 64 pozycji.  

X