Jesteś tutaj

Parki handlowe w ofensywie

Z raportu „Parki handlowe w Polsce” przygotowanego przez CBRE i Trei Real Estate Poland wynika, że na koniec I kw. 2019 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wyniosła około 1,52 mln mkw. Eksperci CBRE szacują, że w tym roku podaż osiągnie 170 tys. mkw., a większość projektów znajduje się w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Największą część (45%) parków handlowych stanowią obiekty z kategorii „big box” liczące ponad 10 tys. mkw. Niewiele mniej (41%) zajmują obiekty o powierzchni od 3 do 10 tys. mkw. Natomiast najmniejsze placówki, liczące poniżej 3 tys. mkw. stanowią 14% rynku.

Największymi oddanymi w 2018 r. projektami zostały N-Park Piaseczno, parki handlowe w Oławie i Brzegu, Vendo Park Dąbrowa Górnicza oraz Premium Park Łowicz

Agata Czarnecka, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku CBRE przyznaje, że podaż w grupie projektów o powierzchni 3-10 tys. mkw. na koniec I kwartału 2019 r. oszacowano na ponad 620 tys. m kw. Eksperci CBRE szacują, że w 2020 r. w Polsce może przybyć co najmniej 120 tys. mkw. powierzchni parków handlowych.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

P.A. Nova zamierza sprzedać 4 parki handlowe spółce Torwell Investment. Zawarto właśnie przedwstępne umowy sprzedaży 100% udziałów w spółkach będących właścicielami obiektów w Myszkowie, Sosnowcu, Kamiennej Górze i Krośnie.

Niewielkie parki handlowe mające od kilku do kilkudziesięciu tys. mkw. przeżywają rozkwit. Inwestorów przekonują wysoka rentowność oraz niższe koszty rozbudowy. Głównymi rynkami dla takich galerii są miasta do 100 tys. mieszkańców.

X