Jesteś tutaj

Polak na wyprzedaży

Z raportu przygotowanego przez KPMG, pod tytułem "Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu – konsument czy sprzedawca?", wynika, że na poświątecznych i noworocznych wyprzedażach Polacy zamierzają wydać średnio 325 zł. W tym okresie największym zainteresowaniem kupujących cieszą się promocje na kosmetyki.

Większość polskich konsumentów (60%) przyznaje, że zdarza im się wstrzymywać z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. Ponadto 23% ankietowanych celowo wstrzymuje się z zakupami do startu przeceny. Spośród wszystkich przecen, największym zainteresowaniem kupujących cieszą się te związane z obniżką cen – tak deklaruje ¾ respondentów.

Największym zainteresowaniem cieszą się, w trakcie trwających wyprzedaży kosmetyki (kupuje je 58% badanych). Promocje okazują się też znakomitym okresem dla artykułów segmentu premium – 24% respondentów przyznało, że nabywa produkty z wyższej półki podczas wyprzedaży, a dla 26% osób okres promocji jest jedyną okazją do zakupu takich produktów.

Nieco ponad połowa badanych konsumentów (51%) przyznała, że to customer experience, czyli obsługa klienta, jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na budowanie ich lojalności do danego detalisty. Natomiast dla 41% badanych istotną rolę odgrywa istnienie programu lojalnościowego.

Źródło: KPMG za money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jak pokazują dane z najnowszego raportu „Polaków portfel własny – kochamy okazje” opracowanego przez Instytut IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku, Polacy mają bardzo zdroworozsądkowe podejście do promocji i zakupowych okazji.

Użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje gazetkowe zwiększyli swoją aktywność w kwestii poszukiwania fraz dotyczących Czarnego Piątku. W porównaniu do zeszłego roku nastąpił ogromny wzrost, bo o blisko 80%. W br. hasło „Black Friday” było wyszukiwane prawie trzykrotnie częściej niż rok temu. W ub. roku było na 4. pozycji, a w tym – na 1. Najbardziej aktywni okazali się konsumenci w dużych miastach.

X

Przeczytaj również