promocja

Rynek oferuje coraz więcej możliwości okazyjnego zakupu masła. W ciągu ostatniego roku liczba akcji zniżkowych w sieciach handlowych wzrosła o 34%. Największa zmiana nastąpiła w sklepach convenience, gdzie zanotowano przyrost takich działań aż o 160%. Minimalne ceny promocyjne zostały podniesione w dyskontach o 33%. W pozostałych analizowanych formatach doszło do ich obniżenia o 5-13%. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ABR SESTA oraz Hiper-Com Poland.

Z raportu przygotowanego przez KPMG, pod tytułem "Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu – konsument czy sprzedawca?", wynika, że na poświątecznych i noworocznych wyprzedażach Polacy zamierzają wydać średnio 325 zł. W tym okresie największym zainteresowaniem kupujących cieszą się promocje na kosmetyki.

Użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje gazetkowe zwiększyli swoją aktywność w kwestii poszukiwania fraz dotyczących Czarnego Piątku. W porównaniu do zeszłego roku nastąpił ogromny wzrost, bo o blisko 80%. W br. hasło „Black Friday” było wyszukiwane prawie trzykrotnie częściej niż rok temu. W ub. roku było na 4. pozycji, a w tym – na 1. Najbardziej aktywni okazali się konsumenci w dużych miastach.

Jak pokazują dane z najnowszego raportu „Polaków portfel własny – kochamy okazje” opracowanego przez Instytut IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku, Polacy mają bardzo zdroworozsądkowe podejście do promocji i zakupowych okazji.

Programy konsumenckie i akcje samplingowe cieszą się coraz większą popularnością. W okresie od stycznia do października 2018 r. w sieci saloników Kolportera zorganizowano blisko 30 takich akcji, w których wydano klientom ponad 1,7 mln katalogów, próbek towarów i nagród.

Okresy największego natężenia handlu oferują sprzedawcom detalicznym szczególne okazje zwiększenia zysków dzięki dobrze przemyślanym promocjom. Jednakże niedawne badanie przeprowadzone przez Sapio Research wykazało, że traconych jest nawet 35% wydatków, które konsumenci planują w szczycie sezonu handlowego.

Na wiosnę Biedronka zachęca klientów do zadbania o piękny wygląd i dobre samopoczucie. Od poniedziałku 16 kwietnia w ramach specjalnej oferty sieć oferuje ponad 250 produktów kosmetycznych w supercenach. W ramach promocji „3 + 1 za darmo!” każdy, kto w dniach 16-21 kwietnia zakupi 4 dowolne produkty z oferty, najtańszy z nich otrzyma za darmo. Akcją objęte zostały wszystkie artykuły kosmetyczne z różnych kategorii, m.in. kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, higieny jamy ustnej czy dezodoranty.

W lutowej edycji badania aktywności branży FMCG w punktach sprzedaży audytorzy firmy Skilltelligence zostali wysłani do 300 małych i średnich sklepów spożywczych z misją zbadania aktywności promocyjnej producentów w punkcie sprzedaży. 

Okres świąt Bożego Narodzenia oznacza dla sklepów zwiększone obroty. Nie sposób jednak precyzyjnie przewidzieć zbytu produktów i część z nich, zwłaszcza tych okazjonalnych, typowo świątecznych, zostaje na sklepowych półkach i w magazynach. Powstaje problem, z którym handlowcy muszą sobie corocznie radzić.

Najważniejszą formą przyciągnięcia klientów do sklepu jest obniżka cen oferowanych produktów. Działa ona jednak na coraz mniejszą liczbę osób. Dla coraz większej rzeszy ludzi ważna staje się jakość. O trendach na rynku promocji pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Strony

X