Jesteś tutaj

Aldona Rogulka-Biskowska, Senior Brand Manager Jurajska

„Poradnik Handlowca”: Produkcja naturalnej wody mineralnej Jurajska to lata 80. XX w. Dziś to marka mająca liczne grono wiernych konsumentów. Jakie wartości związane z Waszą wodą – mimo upływu lat – pozostały niezmienne?

Aldona Rogulka-Biskowska: Firma Jurajska od lat efektywnie i z sukcesem łączy tradycję z nowoczesnością. Ta komplementarność działań ma ogromne znaczenie dla naszej mocnej i stabilnej pozycji rynkowej. Wciąż tak samo unikalny i niezmienny pozostaje oczywiście nasz produkt, czyli Naturalna Woda Mineralna Jurajska. Za nim stoi historia i jakość, które chcemy mocno zaakcentować i które – wobec współczesnych trendów konsumenckich – zyskują zupełnie nowy wymiar. Naturalna Woda Mineralna Jurajska wydobywana jest na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Czerpana jest z poziomu triasowego, zbudowanego ze skał, które formowały się ponad 200 mln lat temu. Ujęcie wody przykrywa warstwa iłów, dolomitów i wapieni, co stanowi naturalną izolację przed wszelkimi zanieczyszczeniami z powierzchni. Gwarancja pochodzenia i nieskazitelnej, krystalicznej czystości, zrównoważony i stabilny skład mineralny – te wyróżniki od początku dają naszym klientom pewność, iż wybierają produkt wartościowy, bezpieczny. Taki, który przyniesie wymierne i pozytywne efekty dla zdrowia i samopoczucia ich samych oraz ich najbliższych.

Wybór: woda niegazowana czy gazowana, która opcja w przypadku brandu Jurajska notuje tendencję wzrostową?

Woda niegazowana jest produktem, który generalnie cieszy się większą popularnością wśród klientów. To właśnie ten rodzaj wody konsumenci wybierają najczęściej i w ogólnym ujęciu jest on sprzedawany w największej ilości. Nie inaczej jest w przypadku asortymentu Naturalnej Wody Mineralnej Jurajska. Jednak w obydwu kategoriach – czyli wody Jurajskiej gazowanej i niegazowanej – obserwujemy wyraźne tendencje wzrostowe. Po 2018 r. firma Jurajska osiągnęła znakomite wyniki w tym zakresie, czyli ponad 40% dynamiki sprzedaży w wodzie niegazowanej i ponad 35% w wodzie gazowanej.

Portfolio firmy to oprócz naturalnych wód mineralnych również wody smakowe – oferta jest tu szeroka. Składają się jednak na nią smaki znane. Które z nich cieszą się największą popularnością? Czy w tej grupie produktów pojawią się w przyszłości propozycje nazwijmy to „oryginalne”?

Oferta wód smakowych Jurajska jest bardzo szeroka i obejmuje zarówno wody niegazowane, jak i gazowane. Nasze doświadczenie wskazuje, iż Polacy zdecydowanie preferują tradycyjne smaki. W asortymencie wód smakowych Jurajska największą popularnością cieszy się woda ze smakiem cytryny oraz ze smakiem truskawki. Konsumenci bardzo często wybierają również Jurajską ze smakiem poziomki. Klienci preferujący produkty gazowane chętnie sięgają po naszą wodę gazowaną ze smakiem limonki. Nasz asortyment wód smakowych systematycznie uzupełniamy, jednak zawsze priorytetem są dla nas upodobania i preferencje klientów. Z tego też względu bazujemy na tych najbardziej ulubionych, tradycyjnych smakach.

Firma pozycjonuje się także w kategorii wód funkcjonalnych. To trend wg ekspertów mający przyszłość. Wielu producentów widzi tu szansę na zwiększenie obrotów. W jaki sposób zamierzacie przekonać klientów do swoich propozycji?

Obecnie mamy w ofercie dwa produkty z kategorii wód funkcjonalnych. Jurajska z magnezem i witaminą B6 – dzięki obecności tych składników funkcjonalnych pomaga zachować równowagę ciała, poprawia koncentrację i odporność na stres. Natomiast Jurajska z dodatkiem jodu ma wpływ na poprawę metabolizmu, usprawnienie działania układu immunologicznego oraz poprawę pracy mózgu. Odpowiadając na zapotrzebowanie ze strony konsumentów, planujemy poszerzyć nasz asortyment o kolejne produkty ze składnikami funkcjonalnymi, które korzystnie wpływają na zdrowie i urodę. Nasze produkty są tu idealną odpowiedzią na nowe trendy konsumenckie, jesteśmy więc głęboko przekonani, że klienci będą sięgać po nie coraz częściej. Świadomość wpływu zrównoważonej diety na zdrowie i samopoczucie nieustannie rośnie. Jednocześnie żyjemy bardzo aktywnie, potrzebujemy więc produktów, które będą źródłem niezbędnych składników dla naszego organizmu. Konsumenci dokonując wyboru przy półce sklepowej, zwracają uwagę na skład i pochodzenie, sięgają po marki, gwarantujące najwyższą jakość potwierdzoną badaniami. Taka właśnie jest Jurajska – krystalicznie czysta, o zrównoważonym i stabilnym składzie mineralnym.

Nad plastikiem, nie tylko zresztą w branży spożywczej, powoli zbierają się „czarne chmury”. Czy firma przymierza się w przyszłości do zwiększenia obecności opakowań szklanych w swojej ofercie?

W naszej ofercie mamy produkty w opakowaniach szklanych, o pojemności 0,33 l oraz 1 l. W trosce o przyszłość i środowisko, zamierzamy też intensywnie inwestować w opakowania szklane, zgodnie z obecnym trendem. Takie działania wpisują się w wartości stojące za naszą marką oraz jej unikalne benefity – takie, jak pochodzenie z terenu Jury Krakowsko-Częstochowskiej, postrzeganej jako ekologicznie czysta oraz w krystaliczną czystość wody, wolnej od wszelkich zanieczyszczeń z powierzchni terenu.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Moją „bronią” na dyskonty jest zwiększenie oferty produktów, które tam są niedostępne, a które mają ustaloną markę wśród lokalnych klientów.

Hochland to marka, która zbudowała swoją silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dwiema wyróżnialnymi cechami: smakiem i praktycznością.

Więcej w kategorii

2019-01-02
Rafał Masiak, Dyrektor Marketingu Hochland Polska
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-04
Jerzy Hurnik, Dyrektor ds. Rozwoju, Handlu i Marketingu Virtu
Wywiady Poradnika Handlowca
2018-04-03
Adam Mokrysz, Prezes Zarządu Mokate SA
Wywiady Poradnika Handlowca
X